Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. U vindt bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of u heeft de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren.
Als u een klacht heeft, kunt u deze op verschillende manieren kenbaar maken. In een persoonlijk gesprek, telefonisch of schriftelijk waarbij uw privacy uiteraard is gewaarborgd. In eerste instantie is het raadzaam rechtstreeks de betreffende persoon te benaderen waarover u een klacht heeft. Samen met uw hulpverlener kunt u namelijk snel tot een oplossing komen. Wilt u dit niet of is dit door allerlei omstandigheden niet mogelijk, dan kunt u kiezen voor de volgende stap:
U kunt een klacht indienen door het klachtenformulier in te vullen en deze via de website of per post naar ons te versturen. Natuurlijk kunt u het formulier ook afgeven aan de doktersassistente. Tevens is het klachtenformulier aan de balie verkrijgbaar.
Hoe verloopt de klachtenprocedure?
Als wij uw klacht hebben ontvangen dan sturen wij u een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. De interne klachtencoördinator is het eerste aanspreekpunt en deze neemt uw klacht in behandeling. Intern wordt bekeken wat de beste wijze is om uw klacht te bespreken en/of op te lossen. Indien gewenst wordt er een (telefonisch) gesprek gepland tussen u en de medewerker waarover u een klacht heeft, de interne klachtencoördinator kan hierbij aanwezig zijn. Als de klacht na dit gesprek naar ieders tevredenheid is opgelost wordt de klachtenprocedure afgesloten. Eventuele verbetermaatregelen die zijn afgesproken worden vervolgens uitgevoerd. Het kan ook zijn dat we via de mail of post een reactie op uw klacht geven. We zullen u dan ook vragen of de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Als dit niet zo is, dan kunnen we alsnog een gesprek plannen.
We hanteren een termijn van 6 weken om een uitspraak over de klacht te doen. Als het nodig is kan deze termijn eenmalig met 4 weken worden verlengd.
Verdere informatie
Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (www.SKGE.nl). Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit dan kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van de SKGE optreden als bemiddelaar. Mocht deze bemiddeling ook niet tot een oplossing leiden dan kunt u bij de SKGE de klacht indienen bij de geschillencommissie.
Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
www.skge.nl / info@skge.nl / T: 088 0229100
Desgewenst kunt u gebruik maken van het Digitale klachtenformulier van deze website.